Edukacja anglojęzyczna

W przedszkolu nasz program obejmuje 20h j.angielskiego w oparciu o program autorski, a także  platformę Little Fox oraz materiały do zajęć „Mother Goose” .

 

Część zajęć prowadzona jest przez nauczycieli polskich, a część przez anglojęzycznych Native Speakers. Na zajęciach z najmłodszymi uczniami, w początkowym etapie, obecny jest polski nauczyciel.

Do godziny 13:00 nauczyciele zwracają się do dzieci wyłącznie w języku angielskim, obowiązuje tzw. „blok anglojęzyczny”.

 

Dodatkowo nasza szkoła jest centrum przygotowawczym do egzaminów Cambridge, we współpracy z British Council. Najmłodsi mogą przystąpić do egzaminów Cambridge Young Learners Exams (YLE) na odpowiedniem poziomie.

Egzaminy zewnętrzne Cambridge są najlepszym sprawdzianem wiedzy naszych uczniów, stanowią też dodatkowy bodziec do nauki i motywację.

Mając jasno wyznaczony cel np. zdanie egzaminu na danym poziomie, następuje większa mobilizacja i chęć do pracy. Jest to również sprawdzian dla nas, jakości naszego nauczania i metod pracy.

Wycieczki w przedszkolu

Raz w miesiącu organizujemy wycieczki przedszkolne, które są najlepszym sposobem na poznawanie świata i doskonałą zabawę 😉 

W metodzie Montessori proces nauki prowadzi od empiryzmu do abstrakcji, częste lekcje poza placówkę są niezastąpione w przybliżaniu dzieciom natury, zwierząt czy architektury. Takie wizyty pomagają również odpowiadać na pytanie „Jak to działa”.

 

Wiek przedszkolny to najlepszy czas na rozpoczęcie tego rodzaju eksploracji, ponadto wyrabiamy tym samym nawyk aktywnego sposobu spędzania czasu. 

To poznawanie świata w fascynujący sposób i jednocześnie pielęgnowanie naturalnej ciekawości, którą ma w sobie każde dziecko

Urodziny w przedszkolu

Dzień urodzin jest w montessoriańskim przedszkolu zawsze dniem wyjątkowym. Zasiadamy całą grupą w kręgu i zaczynamy niezwykłą opowieść.

Nauczyciel prezentując zdjęcia, opowiada dzieciom jak rozwija się i rośnie dziecko w brzuchu mamy.

„…A więc 6 lat temu na planecie Ziemia, na kontynencie Europa, w kraju Polska przyszedł na świat Dan…”

Od tej chwili nauczyciel opowiada dzieciom o rozwoju dziecka po narodzinach. Mówi jak zmieniamy się na przestrzeni lat, jakich nabieramy umiejętności, jak zmienia się nasz wygląd. Swoją opowieść nauczyciel opiera na fotografiach dziecka. Zdjęcia rozkładane są według kolejności na linii życia. 

 

Dzieci mają możliwość zobaczenia i zrozumienia, w jaki sposób rozwija się każdy z nas i jak rośnie. Na środku kręgu rozkładamy urodzinowe słoneczko, a jubilat po opowieści z każdego roku swojego życia, okrąża słońce trzymając w rękach model Ziemi – gdyż właśnie tyle, zajmuje naszej planecie okrążenie Słońca, aby minął rok.

W ten sposób, rok po roku, docieramy do dnia dzisiejszego, śpiewamy piosenkę „Dobrze, że jesteś ”, składamy życzenia, a jubilat z radością częstuje wszystkich przyniesioną słodkością.

Drodzy rodzice! Bardzo prosimy, aby kilka dni przed urodzinami dziecka przynieść zdjęcia jubilata z różnych okresów życia

Posiłki w naszym przedszkolu

 

W naszym przedszkolu wszystkie posiłki gotowane są na miejscu. Śniadanie jest częścią bloku Montessori zatem wyłożone jest w formie bufetu szwedzkiego od godziny 8:30 do 11:00.

Dzieci samodzielnie tworzą śniadanie, każde dziecko decyduje, co zje i ile zje, samo nakłada sobie na talerz. Dzięki temu ćwiczy samodzielność, wykorzystuje umiejętności zdobyte w trakcie pracy z pomocami z działu życia codziennego, uczy się podejmowania pierwszych decyzji.

Nie karmimy dzieci, staramy się ich także nie wyręczać, stawiamy na ich samodzielność.

Zgodnie z najlepszymi standardami prowadzenia grup montessoriańskich dzieci są zachęcane do samodzielnego spożywania drugiego śniadania wtedy, gdy mają na nie ochotę. 

Można przy nim skosztować ciemnego pieczywa, sezonowych warzyw, sera, jajek oraz gorącego rumianku lub herbaty owocowej.

Wszystkie produkty są ułożone i podawane na zastawie stołowej w kolorowych kompozycjach. Dzieci jedzą na prawdziwych talerzach, mają dostęp do sztućców i serwetek.

Po zjedzonym śniadaniu, samodzielnie sprzątają miejsce po posiłku tak, by kolejne dzieci mogły zjeść posiłek.

Można zgłosić specjalne preferencje żywieniowe np. dieta bezmleczna, bezglutenowa.

Montessori w domu

Oprócz dawania dzieciom zabawek i gier stwórzmy im również okazję do wykonywania prawdziwych czynności z życia codziennego.

Pozwólmy im uczestniczyć w pracach domowych i robić to co my. Aby pomóc dziecku w osiągnieciu samodzielności, nie wahajmy się przeprowadzić pokazu, podzielmy czynność na etapy i wykonajmy ją powoli, aby dziecko zdołało uchwycić wszystkie elementy.

Zachęcamy Państwa, aby dzieci wykonywały poniższe aktywności samodzielnie w domu:

• zapinanie i odpinanie guzików
• ubieranie się – zakładanie kurtki ,zapinanie spodni, zakładanie butów
• ścielenie łóżka
• nawlekanie koralików
• pielęgnowanie roślin
• zamiatanie, ścieranie kurzu
• składanie ubrań
• tworzenie własnych śniadań, nalewanie zupy chochlą, nakładanie do stołu
• obieranie owoców i warzyw

 

Drodzy Rodzice!

Zatem stosowanie pedagogiki Marii Montessori w domu polega przede wszystkim na zmianie spojrzenia na dziecko.

To stan ducha, a nie wykorzystanie tego czy innego materiału dydaktycznego. Zaufajmy dziecku bo przecież obdarzenie dziecka zaufaniem to najwspanialszy prezent, jaki możemy mu podarować, aby pomóc mu nabrać pewności siebie